Steeds meer ondernemers kiezen voor een duurzame bedrijfsvoering. Daar kan de elektrische auto, met de daarbij behorende laadvoorziening, uiteraard niet aan ontbreken.
Het is daarnaast de wens bezoekers gastvrij te ontvangen, het laadstation biedt hierbij uitkomst. Elektrische autorijders wensen een laadpaal bij hun bestemmingen. Zo kunnen zij altijd met een volgeladen auto wegrijden.
Het bieden van een laadvoorziening is daarbij het fundament voor een sterke duurzame relatie. Een investering in klant relaties, maar ook een investering an sich. Nu kan de laadvoorziening wel dienen als (terug)verdienmodel.
(Terug)verdienmodel
De geladen energie kan doorbelast worden voor de kostprijs of tegen een hoger tarief. Op die manier ontstaat een verdienstroom tussen de kostprijs en het gehanteerde tarief.
Daarnaast kan de laadpaal aangemerkt worden als openbare laadvoorziening. Dan komt het laadstation op de routeplanners en navigatiesystemen. Het hogere tarief wordt dan ook doorbelast aan andere gebruikers naast het bezoek.
Ook een duurzame ondernemer die graag investeert in duurzame relaties? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken!
Kom in contact
Heeft u interesse in een laadstation in uw wagenpark?