Wanneer u de app Charge Assist download ziet u snel waar alle oplaadpunten staan in Nederland en in tal van andere landen.
Welkom op onze veelgestelde vragen (FAQ) pagina van Mobiliticis!
We zijn verheugd dat u de tijd neemt om meer te weten te komen over onze producten en diensten. Deze FAQ-sectie is speciaal ontworpen om u te voorzien van duidelijke antwoorden op de meest voorkomende vragen die onze klanten hebben gesteld. We hopen dat deze FAQ-sectie u zal helpen bij het vinden van de informatie die u zoekt.
Indien u geen antwoord op uw vraag vindt in deze FAQ, nodigen wij u van harte uit om het contactformulier in te vullen. We staan klaar om uw vragen te beantwoorden en helpen u graag verder.
Mobilitics Laadpaal
Veelgestelde vragen
Waar zie ik een overzicht van alle laadpunten?
Hoe verloopt de installatie van het laadstation?
Zodra wij akkoord van u hebben, nemen we binnen twee werkdagen contact met u op. Er wordt dan met u afgesproken wanneer de installatie plaats zal vinden.
Waar kan de laadpaal aan gemonteerd worden?
U kunt kiezen voor twee type montages:
- Op een montagepaal
- Aan de wand
Voor een montage aan een paal wordt een kleine meerprijs gerekend.
Wat is het laadvermogen van de Alfen laadpalen?
Wij bieden twee Alfen laadstations aan:
de Eve Single Pro-line en Eve Double Pro-line.
Deze slimme oplaadpunten van 3,7-22kW zijn geschikt voor thuis, het werk en openbare ruimten. Ze zijn ontworpen om maximale oplaadsnelheden te bieden terwijl de lokale netaansluiting gewaarborgd blijft, en kunnen allemaal op elk willekeurig OCPP-managementsysteem worden aangesloten.
Welke laadpaal moet ik kiezen?
Meer informatie over de laadstations vind u op: Onze Laadpalen | Mobilitics.
Indien u één elektrische auto bezit, volstaat een enkel laadpunt. Wanneer u thuis of op werk meerdere elektrische auto's tegelijk wenst op te laden dan kunt u beter kiezen voor de Eve Double Pro Line.
Ik wil mijn rekeningnummer wijzigen
Wanneer u uw rekeningnummer wil wijzigen, vult u het formulier op Rekeningnummer wijzigen | Mobilitics.
Mobilitics Laadpas
Veelgestelde vragen
Voor welk laadpakket moet ik kiezen?
Wanneer u een laadpas zonder abonnement heeft, betaalt u enkel voor gebruik. Zo heeft u geen vaste maandelijkse kosten, maar betaalt u per laadsessie. Kortom, u kiest voor maximale flexibiliteit. Wij adviseren dit laadpakket wanneer u uw elektrische auto meestal thuis zal opladen.
Wilt u onbeperkt laden voor een vast bedrag per maand? Kies dan voor een laadpas met abonnement. U kunt laden waar en wanneer dat nodig is. Wij adviseren dit laadpakket wanneer u verwacht veel onderweg te zullen opladen of als u op werk oplaadt.
Heeft u hulp nodig bij het kiezen van een laadpas? Bel dan gerust met onze klantenservice via 088-3749749.
Ik heb mijn laadpas ontvangen maar deze werkt niet. Hoe kan dit?
Als uw laadpas niet werkt bij een laadpunt dan kunnen er meerdere oorzaken zijn:
- Het laadstation leest de laadpas niet goed. Probeer op verschillende manieren de laadpas voor de aangegeven plek van het laadstation te houden.
- Het laadstation accepteert de laadpas niet. Even geduld, het kan 10 seconden en soms iets langer duren. Het helpt niet om de laadpas vaker achter elkaar tegen het laadstation te houden.
- De laadpas is geaccepteerd, maar het laadstation begint niet met laden. Controleer of de stekkers aan beide kanten goed aan de connectoren zijn aangesloten. Druk voor de zekerheid de stekkers nog extra goed aan.
- Het lampje van het laadstation kleurt rood. In dat geval heeft het laadstation een storing.
- De laadpaal is niet geregistreerd als openbare laadpaal. Dit kunt u controleren op de website www.oplaadpalen.nl.
- De stekker waarmee u probeert te laden, is defect. Wellicht kunt u een andere stekker uitproberen.
- De laadpas is nog niet geactiveerd.
In alle gevallen kunt u het beste eerst het telefoonnummer dat op het laadpunt staat bellen. Komt u er niet uit? Neem dan contact op met onze laadpaal klantenservice. U kunt bellen met 088-3749749.
Hoe kan ik met mijn laadpas elektrisch laden bij Fastned?
Bij Fastned laadpunten laadt u uw auto op zoals u gewend bent. U kunt ook de Fastned App downloaden. Koppel uw laadpas aan het account door uw NL-pasnummer in te voeren. Deze staat op uw laadpas of laadsleutelhanger.
Waar zie ik een overzicht van alle laadpunten?
Wanneer u de app Charge Assist download ziet u snel waar alle oplaadpunten staan in Nederland en in tal van andere landen.
Kan ik elektrisch laden in het buitenland?
Met de Mobilitics laadpas kunt u in Nederland en Europa bij ruim 613.000 oplaadpunten uw auto opladen. Wanneer u de app Charge Assist download ziet u snel waar alle oplaadpunten staan in Nederland en het buitenland.
Hoe zie ik op mijn overzicht welk tarief ik betaal bij een oplaadpunt?
Op uw pecificatie overzicht ziet u wat u per oplaadsessie betaald heeft. Dit is een totaal bedrag. Dit bedrag bestaat uit:
- starttarief
- het kWh-tarief dat de provider berekent x het aantal kWh dat u geladen heeft
- in sommige gevallen betaalt u ook een bedrag voor de tijd die u aan het laadstation staat.
Het tarief per oplaadprovider kan sterk variëren. Wij berekenen dit tarief 1 op 1 aan u door. Dit geldt ook voor laadsessies in het buitenland..
Hoe vraag ik een nieuwe pas aan?
Neem contact op met onze klantenservice. U kunt op werkdagen tussen 8.00 uur en 17.00 uur bellen met 088-3749749.
Ik ben mijn pas kwijt. Hoe blokkeer ik mijn pas?
Bel zo snel mogelijk naar onze klantenservice om te melden dat uw pas verloren of gestolen is. Onze klantenservice is op werkdagen bereikbaar tussen 8.00 uur en 17.00 uur via 088-3749749.
Wat kost een extra laadpas of laadsleutelhanger?
Voor elke extra laadpas en/of laadsleutelhanger brengen we éénmalig kosten in rekening. Voor de huidige tarieven kunt u terecht op Laadpas Kosten | Mobilitics.
Ik wil mijn rekeningnummer wijzigen
Wanneer u uw rekeningnummer wil wijzigen, vult u het formulier in op Uw rekeningnummer wijzigen | Mobilitics.
Mobilitics?
Waarom kiezen voor ons?
Heldere keuze uit betaalbare laadstations
Laadstations kunnen snel geleverd en geïnstalleerd worden
U krijgt er een gratis laadpas bij die geschikt is voor meer dan 613.000 laadpunten in Nederland en Europa
Installatie vindt plaats door een professionele gecertificeerde installateur
Uw thuisverbruik wordt verrekend met uw werkgever of uw eigen zaak
Krijg inzicht in alle laadsessies en laadkosten via de mijn mobilitics portaal.